27/06/2010 TIRANA – OHRID

Com que la nit va ser llarga ens vam llevar tard. Vam anar caminant des de l'hotel fins un estadi que està al sud de la ciutat (20 min. ) així vam aprofitar per fer l'última volta per la ciutat.

A l'hotel ens havien dit que les FURGONS cap a Ohrid sortien dels voltants de l'estadi i així era.

Realment no hi ha furgons que vagin directament a Macedonia sinó que van a Pogradec o a Korça. Surten durant tot el dia però segurament us haureu d'esperar entre 30 min. i 1 hora ja que tarden més a omplir-se que en altres llocs.

També hi ha un autobús diari de Tirana a Skopje que para a Ohrid pero sortia o a les 08:00 del matí o a les 20:00 del vespre.

La carrera que va a Pogradec passa molt  a prop de la frontera i si li dieu al conductor de la Furgon us atançarà fins allà. Heu de creuar per la frontera que hi ha a dalt de tot d'un port de muntanya uns 20 km. abans d'arribar a Pogradec. De Tirana a la frontera hi ha unes 3 hores i vam pagar 700 leks.

La frontera s'ha de passar caminant i un cop a Macedonia trobareu "taxis" que us portaran a Ohrid. Bé realment no són taxis sinó gent que es treu una pasta fent aquest trajecte, per tant, haureu de regatejar bastant. A nosaltres ens van cobrar 15 euros per 3 persones per un trajecte de 30 min.

Ohrid

Tant la ciutat com el llac són preciosos, si visiteu Albania val la pena fer una "incursió" a Macedonia per anar-hi.
Doneu-vos una volta pels carrerons que porten fins al castell, passejeu per la vora del llac fins arribar a l'esglèsia que hi ha al dalt d'un penyassegat.

D'altra banda, la ciutat està plena de restaurant, de bars i pubs . . . hi ha bastanta festa.

Allotjament

Vam dormir 2 nits al Sunny Lake Hostel per 10 euros/nit. El hostel no es per tirar cohets pero està al centre (una mica dificil de trobar) i el jefe és molt simpàtic i us ajudarà en tot. Segurament hi ha millors opcions, si es mira amb temps es poden llogar apartaments barats amb vistes al llac.